Allmänna villkor

Som registrerad användare godkänner jag att:

Jag är över 18 år och myndig och har full juridisk rätt att ingå avtal med annan part. Extremefood lagrar mina personliga uppgifter samt de inköp som jag gör. Extremefoods policy är att ingen del av dina personliga uppgifter lämnas vidare till tredje part i någon form utan ditt uttryckliga medgivande. De recept och kommentarer som jag lägger in kan bli offentliga för andra användare. Speciella erbjudanden kan komma till mig baserat på mina inköp. Jag kommer att kunna få erbjudanden skickat till mig via e­post, post och SMS.

Pris och Betalning

Alla priser är angivna inklusive moms om inte annat anges. Betalning görs
med bank/kontokort eller faktura. Betalning med bank/konto sker via betalningslösningsleverantören Klarna. När betalning görs med betalkort reserveras totalbeloppet vid orderläggningen. Beloppet debiteras ditt konto under leveransdagen. Det kan i vissa fall ta upp till 7 bankdagar innan din bank registrerat köpet på ditt konto. Det kan i vissa fall dröja upp till 7 bankdagar innan banken noterar detta och att reservationen försvinner helt från ditt konto. Fakturabetalning sker genom våra samarbetspartners Klarna. Fakturan skickas som en PDF­-fil via e­mail med Klarna. Extremefood accepterar inte av säkerhetsskäl betalning med kontanter eller checkar.

Leverans

Leveransen av dina varor sker, om ej annat anges, inom 3 arbetsdagar.

Fraktkostnaden för paket är 59 kr, Extremefood använder sig av DHL Servicepoint. I Sverige har DHL cirka 1 300 ombud, som kallas DHL Service Points. Du hittar dem över hela landet på platser som du besöker varje dag: affären runt hörnet, bensinstationen eller kiosken. På alla dessa Service Points kan du enkelt, snabbt och säkert skicka paket inom Sverige. Alla transporter är klimatsmarta. Det betyder att vi kompenserar för koldioxiden som släpps ut, så att effekten på miljön blir lika med noll.

Hitta servicepoint: http://www.servicepointinrikes.se

Produkter

Vår målsättning är att alltid leverera fräscha varor med bra hållbarhet. De varor vi visar på www.extremefood.se finns vid beställningstillfället i lager. Vi plockar i första hand de varor du beställt, skulle det dock vara så att en vara inte finns så tar vi en motsvarande vara efter kontakt med er. Är den motsvarande varan dyrare så bjuder vi på mellanskillnaden. Är den motsvarande varan billigare krediteras du mellanskillnaden, är en vara ej levererbar krediteras hela varans belopp. Samtliga våra produkter är möjliga att använda i Sverige.

Kvalitet

Är det fel på någon vara eller om en vara saknas kontakta oss direkt. Om en vara saknas eller är skadad krediteras den felaktiga varan. Vårt ansvar är begränsat till varans värde, samt eventuella returkostnader. Återbetalning kommer att ske inom 30 dagar.

Kontakta:

info@extremefood.se eller

Extremefood Scandinavia AB

Ingenjörsgatan 5

411 19 Göteborg

Tel. 031-743 4887

Ångerrätt

Som kund hos Extremefood har du rätt att frånträda köpeavtalet (utnyttja din ångerrätt) inom 14 dagar från den dag du tar emot varan, eller väsentlig del av den. Ångerrätten gäller dock inte vid köp av dagligvaror från Extremefood. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan är i väsentligen oförändrat skick. För att utnyttja din ångerrätt är det tillräckligt att du skickar ett meddelande till oss (till exempel per brev eller e­post) om att du vill utnyttja ångerrätten eller att du skickar tillbaka varan före fristens utgång. Meddelande om att du vill utnyttja ångerrätten skickas till:

info@extremefood.se eller

Extremefood Scandinavia AB

Ingengörsgatan 5

411 19 Göteborg

Eller på telefon 031 – 743 4887

Om det inte är fel på den levererade varan och du utnyttjar din ångerrätt måste du betala kostnaden för att skicka tillbaka varan. Återbetalning för varan kommer att ske till dig senast inom 30 dagar från det att Extremefood tagit emot den returnerade varan.

Ändring och avbokning av order

Kontakta oss omgående

info@extremefood.se eller

Extremefood Scandinavia AB

Ingengörsgatan 5

411 19 Göteborg

Eller på telefon 031 – 743 4887

 Tvist

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Policy för hantering av personuppgifter efter registrering av profil.

De personuppgifter vi spar efter ditt köp är de du angivit i din profil samt detaljerna om varje order. Betalningsuppgifter med ditt kortnummer sparas eller hanteras aldrig på Extremefoods servrar.
Utskick via e­post, post samt SMS kan komma att ske till de uppgifter du registrerat på Extremefood.se. Du kan när som helst begära utdrag över dina registrerade uppgifter samt att uppgifterna ändras eller raderas.
Samtliga personuppgifter lagras enligt PUL, personuppgiftslagen.


Varukorg  

Inga produkter

0 kr Leverans
0 kr Totalt:

Varukorg Till kassan

Nyhetsbrev